Pracownia rysunku
Na III i IV roku konserwacji i restauracji dzieł sztuki zajęcia w Pracowni rysunku realizowane są osobno dla trzech specjalności i posiadają odmienny program.
SPECJALNOŚĆ: konserwacja i restauracja papieru i skóry oraz konserwacja i restauracja rzeźby kamiennej i detalu architektonicznego.
Celem prowadzonych ćwiczeń jest doskonalenie umiejętności artystycznych oraz warsztatu rysunkowego w obszarze rysunku klasycznego. Efektem zajęć jest zaawansowana znajomość technologii i technik rysunkowych, świadomy dobór materiałów plastycznych, co przekłada się na umiejętność realizacji swojej wizji artystycznej w wybranej formie, na zadany temat.
SPECJALNOŚĆ: konserwacja i restauracja malarstwa i rzeźby polichromowanej.
Głównym założeniem zajęć w pracowni jest wykonanie rysunkowego studium światłocieniowego martwej natury, na podstawie którego studenci wykonują w semestrze letnim malarskie studium martwej natury utrzymane w konwencji XVII-wiecznego malarstwa niderlandzkiego. Ćwiczenia rozpoczynają się od teoretycznego wprowadzenia obejmującego problematykę stylistyczną i techniczną tego gatunku malarstwa, a także prezentacją jego przykładów w postaci wybranych prac studenckich oraz reprodukcji dzieł malarskich.
Wykonanie finalnego studium rysunkowego poprzedzają ćwiczenia koncepcyjne, służące analizie stylistyki typowej dla tego typu przedstawień i stosowanych w nich środkach plastycznego wyrazu. Punktem wyjścia dla tworzonych w ramach niniejszych zajęć prac są przede wszystkim martwe natury rozstawione w pracowni malarskiej. Studenci posiłkować się mogą również reprodukcjami przedstawiającymi poszczególne rekwizyty zaczerpnięte z wybranych przedstawień XVII-wiecznej martwej natury.