DOROBEK NAUKOWY / KONSERWATORSKI / ARTYSTYCZNY
Artykuły:
- Rogóż Jarosław, Cupa Adam, Gansukh Solongo, Ground-Penetrating Radar (GPR) Visualization of Subsurface Structures Found at the Historical Location of the Former Łąki Bratiańskie Abbey in Nowe Miasto Lubawski, [in:] The Artefact—Revealing Secrets: Issues of Research and Conservation, t.1, Conservation: Sciene and Art”, Ed. by Justyna Olszewska-Świetlik, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2020, s. 310 -332.
- Rogóż J., Gansukh S., Cupa A., Wykorzystanie najnowszych badań konserwatorskich w określeniu technologii i stanu zachowania obrazu Biała Dama, czyli portretu Teofili z Działyńskich 1º v. Szołdrskiej 2º v. Potulickiej z Muzeum w Kórniku, Pamiętnik Biblioteki Kórnickiej, Z. 39, PAN, Kórnik 2022, s. 111-142.
- Lizun, D.; Rogóż, J. Observations on Selected Aspects of Liu Kang’s Painting Practice. J. Conserv. Sci 2022, 38, 460-481, https://doi.org/10.12654/JCS.2022.38.5.09
- Lizun, D.; Kurkiewicz, T.; Mądry, M.; Szczupak, B.; Rogóż, J. Evolution of Liu Kang's Palette and Painting Practice for the Execution of Female Nude Paintings: The Analytical Investigation of a Genre. Heritage 2022, 5, 896–935, https://doi.org/10.3390/heritage5020050
- Lizun, D.; Kurkiewicz, T.; Szczupak, B.; Rogóż, J. Painting Materials and Technique for the Expression of Chinese Inheritance in Liu Kang's Huangshan and Guilin Landscapes (1977–1996). Materials 2022, 15, 7481, https://doi.org/10.3390/ma15217481
- Lizun, D.; Kurkiewicz, T.; Szczupak, B.; Rogóż, J. A Multi-Analytical Investigation of Liu Kang's Colour Palette and Painting Technique from the Shanghai Period (1933–1937). Applied Sciences 2023, 13, 2414, https://www.mdpi.com/2076-3417/13/4/2414
- Lizun, D.; Rogóż, J. Overview of Materials and Techniques of Paintings by Liu Kang Made between 1927 and 1999 from the National Gallery Singapore and Liu Family Collections. Heritage 2023, 6, 3271-3291, https://www.mdpi.com/2571-9408/6/3/173
Konferencje:
- 14–/ 06/2023, Toruń, FUTURE OF THE PAST, Centrum Badań i Konserwacji Dziedzictwa Kulturowego UMK, Laboratorium Badań Fizyko-Chemicznych i Nieniszczących.
- 12–16 September 2023, The World Copernican Congress in Toruń. Solongo Gansukh, Jarosław Rogóż, Nieznany portret Mikołaja Kopernika autorstwa Jana Gładysza w świetle badań nieinwazyjnych ze zbiorów Muzeum PAN Biblioteki Kórnickiej w Zamku Kórnickim.
Projekty badawcze:
- Conservator’s analysis of the Pietà mural painting by Eugène Delacroix in the Chapel of St. Genevieve, Church of Saint-Denys-du-Saint-Sacrement in Paris, Paris–Toruń 2018 (pol. Konserwatorskie badania malowidła ściennego Eugène Delacroix Pieta z kościoła Najświętszego Sakramentu św. Dionizego z Kaplicy św. Genowefy w Paryżu), Projekt nr 2/2018; Wykonawcy projektu: kier. Jarosław Rogóż, Elżbieta Basiul, Paweł Szroeder, Adam Cupa, Solongo Gansukh,; Współpracujący ośrodek zagraniczny: Laboratoire de recherche des monuments historiques 29, rue de Paris F - 77420 - Champs-sur-Marne, kier. Witold Nowik.
- Research to verifi the authenticity of A Neu Dawn painting against other paintings by Sindudarmo Sudjojono (pol. Badania autentyczności obrazu pt.: A New Dawn na tle innych dzieł malarskich autorstwa Sindudarmo Sudjojono), Projekt UMK nr 471/19; Wykonawcy projektu: kier. Jarosław Rogóż, Elżbieta Basiul, Paweł Szroeder, Teresa Kurkiewicz, Adam Cupa, Julia Szczerbińska-Klosek, Daria Zasada, Solongo Gansukh
-
Dokumentacja prac konserwatorsko-badawczych polichromii średniowiecznej drewnianej „Piety” z kościoła p.w. Michała Archanioła w Domachowie, Toruń 2021;
Wykonawcy projektu: kier. Jarosław Rogóż, Adam Cupa, Solongo Gansukh - Dokumentacja badań technologiczno-konserwatorskich obrazu „Biała Dama”, czyli portretu Teofili z Działyńskich 1º V. Szołdrskiej 2º V. Potulickiej z Muzeum PAN Biblioteki Kórnickiej w Zamku Kórnickim, Toruń 2022; Wykonawcy projektu: kier. Jarosław Rogóż, Teresa Kurkiewicz, Solongo Gansukh, Adam Cupa