Pracownia rysunku i malarstwa dawnego
Pracownia rysunku i malarstwa dawnego prowadzona jest dla studentów III i IV roku konserwacji malarstwa i rzeźby polichromowanej. Zajęcia realizowane są odpowiednio w semestrze letnim i zimowym.
W ramach zajęć studenci III roku wykonują malarskie studium martwej natury w konwencji XVII-wiecznego malarstwa niderlandzkiego. Zajęcia te stanowią kontynuację ćwiczeń realizowanych w semestrze zimowym, na III roku studiów w ramach zajęć w Pracowni Rysunku, które kończą się wykonaniem studium rysunkowego martwej natury. Studium malarskie realizowane jest na jego podstawie, a także w oparciu o obserwację martwych natur rozstawionych w pracowni malarskiej. Studenci posiłkować się mogą również reprodukcjami przedstawiającymi poszczególne rekwizyty zaczerpnięte z wybranych przedstawień XVII-wiecznej martwej natury. Obrazy realizowane są w technice olejno-żywicznej wielowarstwowej. Studenci dążą do osiągnięcia zamierzonego efektu estetycznego w obranej konwencji wykorzystując różnorodny charakter materiałów i narzędzi malarskich, operując zróżnicowaną techniką prowadzenia farby.
Na IV roku studenci wykonują studium malarskie własnego autoportretu utrzymanego w konwencji wybranego portretu autorstwa jednego z mistrzów malarstwa z okresu od XVI w. do I poł. XX w. W procesie twórczym korzystają z reprodukcji wybranego portretu, tworząc obraz na podstawie swojego zdjęcia, które w warstwie kostiumowej, kompozycyjnej i światłocieniowej nawiązuje do obranego wzorca, a także na podstawie studium rysunkowego autoportretu, które realizowane jest w ramach Pracowni rysunku, w semestrze letnim na III roku studiów. Fotografie realizowane są w Pracowni fotograficznej przez pracownika katedry Adama Fisza.